Studeren,studeren,studeren... tussendoor Genieten! - Reisverslag uit Gent, België van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu Studeren,studeren,studeren... tussendoor Genieten! - Reisverslag uit Gent, België van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu

Studeren,studeren,studeren... tussendoor Genieten!

Door: Jantina Wijpkema

Blijf op de hoogte en volg Jantina

20 November 2013 | België, Gent

Twee weken geleden mijn laatste reisverslag tot nu toe. Heb eindelijk de beloofde extra foto's van het repetitieweekend geupload. De tijd vliegt nog steeds voorbij. Sinds het repetitieweekend is de werkdruk toegenomen tot 'nog-net-haalbaar' niveau. De colleges en practica blijven zo goed als de hele dag in beslag nemen tot s avonds laat. Ondertussen blijven de opdrachten maar komen in de zin van presentaties, verslagen en groepsopdrachten. Het is keihard werken, maar het blijft interessant, dus blijven doorgaan uiteraard!

Gelukkig tussendoor nog twee hele leuke weekenden gehad! Het weekend van 9 en 10 november zijn Annekatrien, Marjon en Susan een weekend bij me geweest in Gent. Echt heel erg gezellig en ben stiekem heel trots dat ik mensen kan ontvangen op mijn plekje en hen de stad kan laten zien waar ik een jaar mag zijn! Heerlijk de toerist uitgehangen! Boottochtje gemaakt over de wateren door Gent, de Gentse kathedralen bezichtigd en de Belfort toren beklommen, wat ons een prachtig uitzicht gaf over de stad! Verder natuurlijk samen wat gedronken in verschillende kroegjes, uit eten geweest en het was zo gezellig dat we s avonds nog even in de stad zijn blijven plakken. Echt heerlijk genoten van het weekend!

Dan kun je weer een week stres en rennen aan om vervolgens donderdag 14 november weer eens naar thuis te gaan reizen. Na een monster reis van zo'n 7 uur treinen eindelijk weer in Groningen beland. Lekker even twee dagen thuis geweest, even kunnen relaxen. Zondag opgehaald door Hans, met zijn Singer (auto), het kon nog net met het weer! Samen verder gereisd naar Wormerveer. Daar nog een dag heerlijk gerelaxed om vervolgens maandag aan het einde van de middag weer te vertrekken richting België.

Teruggekomen in Gent val je gelijk weer in de stres en hectiek van het schoolwerk. We zouden komend weekend naar Aken gaan voor een gezellig weekend met de andere CemaCube deelnemers, maar we hebben met z'n drieën (ik en twee andere CemaCube studiegenoten) besloten om dat over te slaan en met z'n drieën een rustig studieweekend te gaan doen. Lekker samenwerken en studiekilometers maken, even niet onderweg. Wel heel jammer, maar soms is een verstandige keuze voor jezelf ook niet gek. ;-)

Zoals jullie merken gaat het leven hier nog steeds in een sneltreinvaart en proberen we met z'n allen zo goed mogelijk al het studiewerk te plannen en organiseren om tussendoor niet te vergeten te genieten. Rustig verder werken, dan moet alles goedkomen!

Jantina

Na een lange sollicitatieprocedure is het dan gelukt: Aangenomen voor de Europese Erasmus Mundus Master Biomedial Engineering! Dat betekend dat ik mijn tweejarige master op twee Universiteiten mag doen in twee verschillende steden! Het avontuur zal begin september 2013 beginnen in Gent en zal ergens in juli 2015 eindigen in Aken!

Actief sinds 20 Sept. 2013