Plezier en Drukte maakt dat de tijd vliegt! - Reisverslag uit Gent, België van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu Plezier en Drukte maakt dat de tijd vliegt! - Reisverslag uit Gent, België van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu

Plezier en Drukte maakt dat de tijd vliegt!

Door: Jantina Wijpkema

Blijf op de hoogte en volg Jantina

12 December 2013 | België, Gent

20 november mijn laatste verhaal, de tijd vliegt! Zal mijn agenda er eens bij pakken om te kijken wat er ondertussen allemaal alweer gebeurt is.

De afgelopen weken zijn we een aantal dagen naar Brussel geweest voor college en practica. Heel leuk natuurlijk om ook eens op een andere campus te kijken, maar het vroege opstaan het late thuis zijn s avonds eist toch wel zijn tol. Ook de collegedagen in Gent zijn van s ochtends vroeg tot het begin van de avond. De weekenden worden dan nu ook vooral gebruikt om veel aan groepsopdrachten en (practica)verslagen te werken. Dus echt heel veel grote activiteiten heb ik niet gehad vlak na 20 november.

Uiteraard gaat het gezamenlijke eten in de keuken bijna elk weekend nog steeds door. Zo heb ik zaterdag 30 november mijn allereerst Thanksgiving dinner meegemaakt. De Amerikaanse flatbewoners van een bepaalde studierichting hebben gekookt. Echte stuffed turkeys (zelfs twee stuks!) en allerlei andere lekkernijen gehad. Heerlijk gegeten! Maar bij thanksgiving hoort natuurlijk ook een stukje bezinning, dus tussen het hoofdgerecht en het dessert (heerlijke pompoentaart en appeltaart!) kreeg iedereen individueel de aandacht zodat iedereen kon vertellen waar hij/zij dankbaar voor is. Voor de Amerikanen is dit heel belangrijk, want velen waren voor het eerst zonder familie tijdens Thanksgiving. Hele bijzondere avond gehad, heel leuk om eens mee te maken!

De week erna was een enorm drukke week, had de weken ervoor wat extra groepswerk gedaan en wat extra labo-verslagwerk zodat ik dat in de week van 5 december niet hoefde te doen, want op 5 december was het Winterconcert van het GUHO een feit. Na 12 weken repeteren, was het zover op donderdag. Paps, Mams en Gerke zijn speciaal naar Gent gekomen om het concert bij te wonen. Gelukkig was het een groot succes, dus was het de reis zeker waard! We hebben met het GUHO voor zo’n 500 mensen publiek een prachtig concert neer gezet. Het tweede semester zeker weer zoiets!
Vrijdag 6 december zijn we met z’n vieren de hele dag Gent wezen bekijken. De Belfort toren nog beklommen en natuurlijk genoten van de kerstmarkt die al deels open was en deels nog in opbouw was. Die avond zijn paps, mams en Gerke weer richting Nederland gegaan, maar ik was het weekend niet alleen, want Hans kwam vrijdagavond in Gent aan. Samen zijn we een dag naar Brugge geweest, waar het ook al volop kerst was. Ik heb een geweldig weekend gehad! En wat is kerst zonder een ster en een kerstboom! Die heb ik dan ook op m'n kamertje staan, de ster van paps en mams en de kerstboom van Hans, echt super blij mee!

Dit heeft me energie gegeven om de laatste weken voor de kerstvakantie weer vol aan de bak te gaan om de puntjes op de i te zetten voor de laatste practicum verslagen en groepsopdrachten. Tijdens de kerstvakantie moet er volop gestudeerd worden, aangezien 6 januari de tentamens beginnen (6 stuks..), maar voor nu is het nog even doorzetten en dan het eerste weekend van de kerstvakantie voor twee weken richting Nederland!!

ps. de foto's van het concert komen binnenkort!