Het nieuwe jaar 2015 is gestart! - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu Het nieuwe jaar 2015 is gestart! - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu

Het nieuwe jaar 2015 is gestart!

Door: Jantina

Blijf op de hoogte en volg Jantina

05 Januari 2015 | Duitsland, Aken

Lieve allemaal!
Het is alweer zo’n tijd geleden dat ik iets geschreven heb over mijn belevenissen, dat ik eerst eens terug moest zoeken tot welke tijd jullie op de hoogte zijn. En het blijkt dat ik jullie een maand geleden voor het laatst iets heb laten horen. Tussendoor is er alweer een hoop gebeurt! School gaat rustig door en in de weekenden was pension Wijpkema volgeboekt!
Het laatste wat ik jullie verteld heb is dat Hans en ik naar Monschau zijn geweest een pittoresk stadje vlakbij Aken. Een klein Brugge, voor de mensen die Brugge beter kennen. De overige weekenden waren allemaal volgepland met eerst een weekend dat Gerke en Martin zijn geweest! Het plan was al dat ze vorig jaar in Gent zouden komen, dat is helaas niet gelukt, maar een spontane actie heeft ervoor gezorgd dat ze wel in Aken zijn geweest, ontzettend leuk! Lekker de stad laten zien en veel gelopen! Aken zit namelijk vol met legendes van de Duivel, zo moet je de duim van de Duivel gevoeld hebben in de deur van de dom en de Lousberg beklommen hebben om het verhaal van de wraakactie van de Duivel op Aken te kennen. Verder natuurlijk de eerste Gluhwein van de kerstmarkt en goed Duits eten! Alles hebben we gedaan, dus Gerke en Martin kunnen zeggen dat ze écht in aken geweest zijn.
Ondertussen gaat de organisatie voor m’n thesis door, dus de eerste interviews bij bedrijven in Nederland zijn inmiddels een feit. Daarvoor dus een aantal keer teruggereisd en een weekend bij Hans kunnen blijven! De gesprekken zijn tot nu toe vruchtbaar, maar meer daarover als de tijd voor mijn thesis daar is. :D Verder heb ik een aantal keer samen met studiegenootjes gegeten, waaronder ik ook aan de beurt was met mijn Dutch Dinner. De stamppot met gehaktballen en tomatensoep met bitterballen toe was een groot succes! Die Nederlanders eten maar vreemd, haha!
De laatste drie weken voor de kerstvakantie (met daarin twee weekenden) waren gevuld met nog meer thesis organisatie en kerstoptredens met de muziekvereniging onder anderen op de kerstmarkt en in de kapel in het ziekenhuis. Erg gezellige tijd en de stad is ontzettend mooi verlicht en soms haast te druk vanwege de kerstmarkt! Heel leuk is dat paps en mams, Berend en Peggy en Hans geweest zijn voor een familieweekend van mijn kant van de familie en dat het weekend erna de familie van Hans hier is geweest! Heerlijk over de kerstmarkt struinen, Aken laten zien, gezellig (uit) eten en omdat het ook Sinterklaas tijd is geweest, hét Sinterklaasspel gedaan met zelfs surprises en gedichten met de familie van Hans! Ontzettend gezellig en super leuk dat ik iedereen heb kunnen laten zien waar ik nu woon!!
Het was een drukke tijd, want door de week was het natuurlijk wel zo dat de colleges bijgehouden moesten worden en dat de organisatie voor de thesis doorging. Met een laatste kerstborrel van de faculteit was het tijd om twee weken vakantie te nemen. Een welkom rustpunt, waarop een verkoudheid dacht, dan is het nu mijn tijd! Gelukkig was dat voor de kerst grotendeels weer voorbij! Als verrassing voor Hans heb ik mijn kerstboom vanuit Aken meegenomen in de trein naar Wormerveer, zeer geslaagde actie! De kerst gezellig thuis geweest en bij de ouders van Hans en de tweede week van de vakantie fijn in Wormerveer geweest met oliebollen bakken voor oud en nieuw natuurlijk! Dan is het nu ineens een rare lege tijd, zonder vooruitzicht op gezellige uren rond de kerstboom. Dus dan nu maar weer met frisse energie verder met de laatste loodjes! Nog 4 weken en dan begint de laatste examenperiode van mijn Master!
Veel liefs!

  • 05 Januari 2015 - 18:59

    Tineke Bijsterveld:

    Hallo Jantina,
    Weer genoeg beleefd,zo te lezen. Nu weer hart aan de slag voor de laatste examens.
    Hoop dat je daar weer energie genoeg voor hebt.
    Succes!! We kezen wel weer hoe het afloopt
    Groetjes,
    Jan en Tineke

  • 06 Januari 2015 - 08:05

    Kitty:

    Jantien, de beste wensen!! Klinkt weer allemaal heerlijk gezellig. Agenda's eens naast elkaar leggen voor een weekenddagje in Aken, of heb je t al heel druk?

    Liefs,
    Kitty

  • 08 Januari 2015 - 14:43

    Christien:

    Hallo Jantina,
    Een goed en gezond 2015 toegewenst vanuit Garrelsweer.Ik geniet telkens weer van jouw leuke verslagen.
    Wij zijn de hele decembermaand ziek geweest en konden er slecht weer bovenop komen.Geen zin om kerstkaarten te versturen,en 14 dagen niet warm gegeten(7 kilo lichter geworden hierdoor,wat geen kwaad kan natuurlijk).Wat gaat de tijd snel hè als het een mens prima naar de zin gaat,Als alles naar wens gaat alweer bijna afgestudeerd.Ik wens je alle goeds toe de komende tijd en tot mails Christien

  • 03 Juni 2015 - 04:04

    Janny:

    Geen vervolg meer?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantina

Na een lange sollicitatieprocedure is het dan gelukt: Aangenomen voor de Europese Erasmus Mundus Master Biomedial Engineering! Dat betekend dat ik mijn tweejarige master op twee Universiteiten mag doen in twee verschillende steden! Het avontuur zal begin september 2013 beginnen in Gent en zal ergens in juli 2015 eindigen in Aken!

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1519
Totaal aantal bezoekers 11594

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 30 September 2015

Studeren in Aken

16 September 2013 - 31 Juli 2014

Studeren in Gent

Landen bezocht: