Leven in een achtbaan - Reisverslag uit Gent, België van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu Leven in een achtbaan - Reisverslag uit Gent, België van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu

Leven in een achtbaan

Door: Jantina Wijpkema

Blijf op de hoogte en volg Jantina

23 Oktober 2013 | België, Gent

Het is alweer ruim tien dagen geleden sinds ik voor het laatst iets geschreven heb, hoog tijd dus voor een nieuwe update.
De dagen vliegen hier voorbij, door de week super druk met colleges van vier vakken, tussendoor nog werken aan twee grote groepsopdrachten en er liggen nog twee papers te wachten totdat ze geschreven worden. Het lijkt net alsof ik in een achtbaan zit. Het is heel goed plannen allemaal, maar het gaat nog steeds prima. Het lastige is alleen om het energieniveau op een dusdanig pijl te houden, want als je één keer thuis bent wil je ook nog even ontspannen en dan is het al gauw weer laat.

Vorige week weer een aantal uitdagingen gehad.. Heb je s zondags je banden keurig even gecontroleerd en even opgepompt, kom je s maandags beneden, ligt je fiets ondersteboven en hangt je achterband er heel zielig bij. Eerst gaat er door je heen 'hoe dit op te lossen?', maar er is maar één oplossing, plakken of vervangen. Heb die ochtend dus de binnenband vervangen en ben naar een groepsbijeenkomst gegaan. Toch vertrouwde ik de buitenband ook niet, maar die had ik niet op voorraad op dat moment. Helaas waren m'n vermoedens juist, want op de terugweg vanaf de faculteit ineens 'PANG!!', het was net een geweersschot, half campus UZ moet het gehoord hebben, dat was duidelijk.... weeeeer een lekke band. Ben met een verhit hoofd naar de doe-het-zelf zaak gegaan hier in de buurt en heb alles vervangen, binnen en buitenband en tot op heden (snel afkloppen!) gaat het nog steeds goed! Op dit soort momenten wordt je er wel enorm aan herinnert hoe afhankelijk je bent van een goede fiets. Zuinig op zijn dus en altijd strikt op slot zetten! :-)

Verder de verjaardagen van twee internationalen gevierd. We hebben een keuken hier in flat bestormd met z'n allen en hebben daar een avond doorgebracht. Weer heel veel mensen leren kennen en ook eindelijk de tweedejaars van mijn programma leren kennen. Heel erg leuk! Over een paar weken gaan we met de hele ploeg naar Aken om alle mensen die dit specifieke master programma volgen te ontmoeten, dus iedereen ook uit Dublin, Praag en Groningen, zullen naar Aken reizen.

Afgelopen weekend een super weekend gehad met Hans, die hier geweest is. Vrijdagsavonds nog het einde van een moslimperiode 'gevierd' met 4 studiegenoten (waarvan er 3 moslim zijn). Heel erg leuk om kennis te maken met hun eten, super gezellige avond gehad! Het blijft gelukkig allemaal zeer interessant, dat werkt heel motiverend! Sommige vakken is veel herhaling, maar dat is stiekem wel fijn. Even een weekend relaxen en dan deze week weer vol aan de studie.

Komend weekend staat er wat interessant op het programma, namelijk de 'pompoenregatta' in Antwerpen. Ik houd jullie nog even in spanning, daarover dus later meer!

• 23 Oktober 2013 - 13:41

Egon Oltmans:

Hoi Jantina,

Tja wat een leuk verslag. Als je het niet gaat redden daar met je studie, dan kan je nog altijd reporter worden. Wat fijn te horen dat je het leuk hebt daar en dat je nog steeds je onafhankelijkheid kan blijven behouden door zelf de banden van je fiets te plakken.
    Veel plezier daar verder en denk aan ons.

Liefs Egon

• 23 Oktober 2013 - 14:15

Tineke:

Hoi Jantina,

Zo te lezen verveel jij je niet. Genoeg te doen.
    Banden plakken en zo.
    Wie is Hans ?

Succes met alles daar.
    Groeten, Tineke

• 23 Oktober 2013 - 16:29

Jantina:

Leuk de reacties! Tineke, Hans is nieuwe aanhang in de familie. Je gaat hem vast en zeker ontmoeten. ;-)

• 23 Oktober 2013 - 18:47

Frank:

hey hoi jantina leuk je berichtjes te lezen zo te horen verveel je je niet.
    banden plakken dat is niet het leukste klusje en al helemaal niet de achterband damn.
    je gaat het goed doen dat voel ik aan mijn water :D
    verder horen wij het wel weer.
    groetjes frank