De lente is begonnen! - Reisverslag uit Gent, België van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu De lente is begonnen! - Reisverslag uit Gent, België van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu

De lente is begonnen!

Door: Jantina Wijpkema

Blijf op de hoogte en volg Jantina

16 Maart 2014 | België, Gent

Lieve allemaal!

Op dit moment zit ik lekker in de zon op het balkon met een beker chocolademelk te genieten van het mooie weer! De lente is zeker weten begonnen, met hele mooie warme dagen. In de zon is het zomers warm, maar in de schaduw is een jas geen overbodige luxe. Op het balkon is het in ieder geval heerlijk warm!

Het tweede semester is alweer een aantal weken bezig en gelukkig is het iets minder topsport studeren dan het eerste semester. Omdat de CEMACUBE mensen, dus waar ik ook bij hoor, vorig semester een extra talencursus hebben gedaan, hebben we dit semester een vak minder, dus we kunnen iets meer ademhalen gelukkig!
Door wat toevallige samenlopen van uitgeroosterde dagen, hadden we een aantal dagen vrij, meteen in het begin van het semester. Een van de dagen zijn Nikolai, Ali, Khaizran en ik een dagje naar Ieper geweest! Heel mooi, klein, oud stadje dat een rol gespeeld heeft bij de eerste wereldoorlog in België. We hebben de kathedraal en het Flanders Fields museum bezocht en ik heb daar mijn derde Belfort toren beklommen. Verder de hele stad lekker doorgewandeld, overal rondgekeken en aan het einde van de dag teruggewandeld naar het station over de verdedigingswerken van de stad. Hele mooie dag gehad!

De weekenden zijn gevuld met gezellig samen eten met de internationalen, samen spelletjes doen. Heerlijke weekenden samen met Hans doorgebracht, lekker genieten hier in Gent of samen een weekend in Wormerveer! Vorig weekend hebben we bijvoorbeeld de Zaanse schans bezocht, lekker de toerist uithangen in eigen land.

Ook is Carnaval alweer geweest. Het wordt al bijna een beetje traditie om dat bij de familie Nieuwland in Helmond te vieren. Samen met Phileutonia Helmond, de stadsharmonie,meelopen in de optocht. Dit jaar was iedereen als clown verkleed! Een prachtig gezicht! Aansluitend aan carnaval nog anderhalf dag thuis geweest.

De leuke weekenden betekenen wel dat er door de week goed gewerkt moet worden! S ochtends op tijd opstaan, zelfstudie, dan s middags college en s avonds aan de studie of repetitie of een sportieve activiteit. Ik probeer elke week te gaan zwemmen om m’n been te trainen. Dat gaat gelukkig best goed. Afgelopen week zijn we met een groepje studiegenootjes gaan badmintonnen, dat vond m’n been iets minder leuk.. Nu even een stapje terug en met rust hopelijk binnen korte tijd weer goed zelfstandig lopen.

Alles gaat tot zover prima, lekker alles bijhouden, interessante vakken en het meest interessante is nog wel een project in het ziekenhuis! Alleen de mensen van de europese master waar ik ook bij zit, moeten een project doen in het ziekenhuis. We hebben alle vijf individueel een opdracht gekregen. Ik werk aan een project bij een hartchirurg in het AZ Maria Middelares hier in Gent. Mijn opdracht is om te kijken of het gebruik van een preoperatief model om preoperatief te testen wat de beste manier is voor het plaatsen van bypasses in een patiënt. Dus per individuele patiënt kijken wat de beste opties zijn en dat testen in een model voordat er geopereerd wordt. Ontzettend interessant! Heb al aanwezig mogen zijn bij een heuse open hart operatie en komende week mag ik meekijken met een dotterbehandeling met stentplaatsing! Ondertussen bij professoren langs om specifieke informatie over hartmodelleren bij elkaar te krijgen. Tijdrovend, maar wel erg interessant en op deze manier leren we echt eens in de praktijkomgeving te werken.

Komend weekend komen Hans, Annekatrien en Roel gezellig langs! Als het weer zo mooi blijft, gaan we lekker naar de zee toe, maar dat staat allemaal nog ter discussie natuurlijk. Heerlijk weer een weekendje genieten! Daarna is het nog twee weken en gaan Hans en ik al samen naar Rusland voor de bruiloft van Nikolai!
De tijd vliegt, daarom ga ik nu snel weer door met werken aan het project en andere dingen.

Over een aantal weken weer bericht vanuit België!

  • 16 Maart 2014 - 13:07

    Christien Van Der Molen:

    Hallo Jantina,ben blij dat het goed met de studie gaat,en dat je daar leuke vrienden hebt,daar was ik trouwens ook niet bang voor,anders kun je ook niet in een winkel werken.want veel mensen willen graag een praatje maken,zo ook in het taxiwerk wat ik heb gedaan.Was het spannend om bij de operatie aanwezig te zijn?Ik ben nu langzamerhand met 10 vrouwen prachtige dingen aan het maken voor stichting A.L.S en dat geeft mij een blij gevoel,dat Ik toch weer een uitdaging heb om samen met lieve dames hier wat voor te doen,Ik hoop ooit dat ze uitvinden hoe deze ziekte ontstaat en hoe te stoppen,en dat Ik dat nog mee mag maken,want het is verschrikkelijk als je dit krijgt en te weten dat je meestal spoedig deze wereld moet verlaten.We maken prachtige uilen als rug tassen,hazen,kippen,bijen,grote en kleine sterren,gehaakte beesten,quilt pannenlappen,vogel sleutelhangers enz enz.Ook gaan we voor de stichting op de vrijmarkt 26 april in Loppersum staan.We hebben al wat dozen met spullen van deze en gene gekregen,wat we heel fijn vinden natuurlijk.Nou Jantina,tot het volgende nieuws van jouw en hoop je gauw eens weer te zien.groet Christien

  • 16 Maart 2014 - 17:44

    Diana:

    Moi Jantina,
    De tijd vlieg voorbij maar zo te lezen gaat het erg goed met jouw, je planning, studie en dat je erg veel geniet van je mogelijkheden en prima kans.
    Met mij gaat het redelijk weer maar ik ben er nog niet. Heb een terugslag met mijn gezondheid gehad. Ik denk dat het tegen het einde nu loopt voor jou studiejaar. Vind het erg gaaf over jou en wat je allemaal moet/ doet en met plezier ook te lezen.
    Nou heb ik gelijk gehad over Gent of niet. Tot de volgende verslag of wederzien.
    veel liefs en mooie foto's hoor.
    Steendammer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantina

Na een lange sollicitatieprocedure is het dan gelukt: Aangenomen voor de Europese Erasmus Mundus Master Biomedial Engineering! Dat betekend dat ik mijn tweejarige master op twee Universiteiten mag doen in twee verschillende steden! Het avontuur zal begin september 2013 beginnen in Gent en zal ergens in juli 2015 eindigen in Aken!

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 11623

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 30 September 2015

Studeren in Aken

16 September 2013 - 31 Juli 2014

Studeren in Gent

Landen bezocht: