Simpele dingen kunnen heel uitdagend zijn! - Reisverslag uit Gent, België van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu Simpele dingen kunnen heel uitdagend zijn! - Reisverslag uit Gent, België van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu

Simpele dingen kunnen heel uitdagend zijn!

Door: Jantina Wijpkema

Blijf op de hoogte en volg Jantina

07 Oktober 2013 | België, Gent

Op deze dag is het alweer drie weken geleden dat ik verhuist ben. Het gaat zo snel allemaal, in korte tijd zoveel mensen leren kennen, de tijd vliegt hier voorbij! De hele dag college, s ochtend 3 uur, dan snel wat eten en nog wat voorbereiden voor s middags en dan s middag weer 3 uur. Uiteindelijk om 18 uur weer in de flat, maar ja, dan moet er nog gekookt worden, gestudeerd worden en tijd voor gezelligheid moet er ook altijd zijn! Gelukkig zijn de colleges super interessant, de studiegenoten hartstikke leuk en is alles tot zover prima te volgen!
Op dit moment ben ik in m'n element, het gaat goed, maar moet nu nog mijn ritme vinden in alles regelen, colleges, studeren en leuke dingen doen. Die balans is nog wat zoek, maar dat zal wel komen.

Leer hier verschrikkelijk veel. Simpele dingen als een bureaustoel vervangen, waar je doorheen gegaan bent, is nu al een uitdaging. 5km fietsen met een enorme doos waar een bureaustoel in zit, blijkt niet mee te vallen, haha! Gelukkig heb ik lieve studiegenoten en heeft één daarvan me geholpen om het gevaarte hier te krijgen! Nu de volgende zoektocht, passende gordijnwieltjes, want heb gordijnen meegenomen van thuis, maar ja de wieltjes passen niet. Dus de volgende uitdaging is er al weer!

Afgelopen weekend voor het eerst naar thuis geweest sinds ik hier ben. Helemaal een geslaagd weekend en top logistiek geregeld. Vrijdagmiddag opgehaald door Fred, die me meegenomen heeft naar Siddeburen. Daar heerlijk met de muziek het hele weekend op pad geweest. Geweldig gepresteerd op concours en defilé, prachtig, had het niet willen missen! Zaterdagochtend heb ik mijn Bachelor diploma in ontvangst mogen nemen, even oud-studiegenoten weer spreken, ook dat was hartstikke leuk. Zondag een lift gehad van Hans naar station Amsterdam, super! Helaas de trein op één minuut na gemist, maar met hulp van conducteurs (die me persoonlijk met al m'n spullen hebben helpen overstappen, pluim voor NS!) uiteindelijk laat en moe, maar veilig weer in Gent op m'n kamertje aangekomen!

De komende weken weet ik niet wat er op mijn pad gaat komen, we gaan het zien! Uitdagend en leuk wordt het vast en zeker!

  • 07 Oktober 2013 - 10:15

    Fred Spandauw:

    Hallo Jantien,
    Ik heb er graag aan mee gewerkt dat je een erg geslaagd weekend hebt gehad in het hoge noorden; alles kunnen combineren, zoals ik heb gelezen, Bachelor in ontvangst genomen, feest gevierd met je muziekvrienden van Middels en uiteraard je lievelingsclub Concordia.

    Uiteraard zijn we ook blij dat je het laatste SDM-Festival in Siddeburen hebt kunnen maken; eentje om in te lijsten. Ook vooral van wege de prestatie die we met elkaar hebben geleverd met ónze Muziekvereniging 'Concordia'.

    Wij hoppen dat de inspanning je niet een al te grote terugval zal geven met je knie.

    Geniet nog maar lekker na en ik kom nog wel eens langs in Gent.

    Misschien biedt zich de mogelijkheid nog eens aan dat ik je meeneem, terug naar Steendam, voor een weekend relaxen!

    Lieve groet,

    Fred Spandauw

  • 07 Oktober 2013 - 12:47

    Frank Stoker:

    hallo lieve jantina.
    ik blij om te horen dat je het naar je zin hebt gehad bij ons.
    ik had het niet graag willen missen om jou er bij te hebben gehad bij het laatste SDM-Festival.
    het was een geslaagde dag.
    en we hebben leuke prijzen te pakken genomen.
    natuurlijk kunnen we nog een hoop dingetjes verbeteren maar dat is Oké

    ik ben ook blij om te horen dat je het naar je zin hebt in gent en dat je leuke college genoten hebt gevonden en dat je voldoende uitdagingen hebt.
    en hoe gaat het daar bij de muziek wat voor zoort nummers spelen jullie daar eigenlijk?
    ik hoop je snel weer te zien maar doe het vooral rustig aan met je knie je hebt nog een lang herstelperiode nodig dus kalm aan maar daar maak ik me niet zo druk over.

    Liefs Frank. ;)

  • 07 Oktober 2013 - 17:29

    Ilona:

    haa jantina
    ik lees je berichtjes ook hoor ;)
    fijn dat je het leuk hebt

  • 07 Oktober 2013 - 21:21

    Reina :

    Ha Jantien!

    Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt bij de Belgen en dat het 'op kamers' wonen je ook goed af gaat.
    En student zijn en balans vinden zijn volgens mij 2 dingen niet moeilijk samen gaan ;-) Want alles is leuk, gezellig en leerzaam!! Lekker van GENIETEN nu. Over een aantal jaren ben je full time aan het werk en denk je (net als ik nu...) nog vaak terug aan die 'heerlijke' jaren uit je studentenleven. Waarin alles kan en mag en je energie te over hebt!!!

    Veel plezier nog daar!

    Veel liefs uit Groningen,

    Armand & Reina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantina

Na een lange sollicitatieprocedure is het dan gelukt: Aangenomen voor de Europese Erasmus Mundus Master Biomedial Engineering! Dat betekend dat ik mijn tweejarige master op twee Universiteiten mag doen in twee verschillende steden! Het avontuur zal begin september 2013 beginnen in Gent en zal ergens in juli 2015 eindigen in Aken!

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 11632

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 30 September 2015

Studeren in Aken

16 September 2013 - 31 Juli 2014

Studeren in Gent

Landen bezocht: