Nog een weekje... - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu Nog een weekje... - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu

Nog een weekje...

Blijf op de hoogte en volg Jantina

24 September 2014 | Duitsland, Aken

Lieve allemaal!
De terugkomst in Nederland vanuit Gent lijkt nog maar even geleden, toch is het al bijna zover om al m’n spullen opnieuw te vervoeren richting Aken. Na een heerlijke vakantie in Nederland, met stage lopen, op vakantie gaan en heel veel andere dingen, vertrek ik over een weekje (1 oktober) naar mijn nieuwe plekje aan de Reumontstraße. Op dit moment staan de eerste dozen, kastplanken en een bureau al klaar om op de aanhanger te worden geladen.
Zoals ik in Gent actief ben geweest bij het GUHO (Gents Universitair Harmonie Orkest), zou ik mij graag in Duitsland aanpassen aan hun cultuur en mij aansluiten bij een Musikzug. Inmiddels heb ik contact kunnen leggen Musikzug Brand, hopelijk kunnen zij nog een Tenor saxofoon erbij gebruiken.
De nieuwe verhalen zullen weer komen, zodra ik eenmaal een beetje gesetteld ben, evenals een bericht met mijn volledige nieuwe adres en nieuwe telefoonnummer.
Het avontuur “Aken” begint!

  • 24 September 2014 - 15:16

    Anne:

    Hoi Jantina!
    Veel succes & plezier daar in Aken!!
    Het GUHO had gisteren haar eerste repetitie en weet je wat, de tenorsax pupiter was leeg!! :(
    xx

  • 24 September 2014 - 15:20

    Janny:

    Heel veel succes en plezier in Aken

  • 24 September 2014 - 15:50

    Jacob:

    beste Jantina, veel succes in jouw nieuwe studieplaats. Kun je jouw Duits nog wat bijspijkeren.

    De berichtgeving over de afgelopen maanden was wat magertjes maar daar zul je wel he redenen voor gehad hebben.

    hartelijke groet uit SCdlS

  • 24 September 2014 - 17:47

    Frank:

    hoi lieve jantina.
    ik wens je heel veel plezier in duitsland.
    hopelijk kun je het ook daar je weg goed vinden.
    maar eigenlijk twijvel ik daar niet aan.
    veel plezier in aken en met het studeren.

    liefs frank.

  • 24 September 2014 - 19:13

    Tini:

    Hallo Jantina,
    dank voor jouw bericht! veel succes gewenst in Duitsland!
    We missen jouw reisverhaal over de vakantie in Frankrijk.... en hoe ging de stage?
    In Santa Cruz de la Sierra is de lente begonnen, nu al meer dan 30 graden!
    Gisteravond naar Expocruz geweest: 2300 standhouders uit 24 landen. Interessant maar druk.
    We houden graag contact. Benieuwd naar jouw ervaringen qua studie in Aken.
    h gr Jacob en Tini.

  • 24 September 2014 - 21:27

    Tineke Bijsterveld:

    Hoi Jantina,
    We wensen je heel veel succes met je studie in Duidsland.
    Hoppelijk heb je een mooie kamer in het centrum van Aken.
    Groeten,
    Jan en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantina

Na een lange sollicitatieprocedure is het dan gelukt: Aangenomen voor de Europese Erasmus Mundus Master Biomedial Engineering! Dat betekend dat ik mijn tweejarige master op twee Universiteiten mag doen in twee verschillende steden! Het avontuur zal begin september 2013 beginnen in Gent en zal ergens in juli 2015 eindigen in Aken!

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 11619

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 30 September 2015

Studeren in Aken

16 September 2013 - 31 Juli 2014

Studeren in Gent

Landen bezocht: