Drukke week, rustig weekend! - Reisverslag uit Gent, België van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu Drukke week, rustig weekend! - Reisverslag uit Gent, België van Jantina Wijpkema - WaarBenJij.nu

Drukke week, rustig weekend!

Door: Jantina Wijpkema

Blijf op de hoogte en volg Jantina

11 Oktober 2013 | België, Gent

Deze week was het de zogenoemde 'doopweek' in Gent! Alle nieuwe studenten in Gent worden op de proef gesteld. In mijn geval viel dat heel erg mee, maar wanneer je aangesloten bent bij een studentenvereniging is dat anders. Afgelopen dinsdag hebben we onze eerste 'Verdiepfuif' gehad, gezellig kennismaken met alle mensen die op de 11de verdieping van Home Boudewijn wonen! Erg leuke avond gehad, met ook de zogenoemde 'doop' die erbij hoort voor de eerstejaars inwoners van de flat. Sleep je eigen matras naar beneden, ga in de tuin staan, drink een klein glaasje drank op, ren vervolgens die rondjes om een boom, spring door twee heggen, ren om de flat naar de hal waar je je matras weer onder de arm mag pakken en deze mag je dan via de trap naar de 11de verdieping slepen. Helaas heb ik dit niet kunnen doen, omdat ik nog steeds niet goed loop, maar het toekijken was al een groot succes!! Prachtig! (helaas geen foto van gemaakt..)

Afgelopen donderdag de kennismakingsavond gehad van het GUHO (Gents Universitair Harmonie Orkest), geweldige avond gehad! Onder de stadshal verzamelen, gelukkig overdekt want de herfst is hier begonnen met de welbekende regen die daarbij hoort. Daar moesten we onder andere het toneelstuk van Romeo and Julliet naspelen, gedurende de hele avond moesten er twee mensen zijn die bleven zingen, maakt niet uit wat voor nummer. Geweldig wat er dan allemaal voorbij komt! Verder waren er opdrachten als: ga op de foto met vijf verschillende Pita-zaken en zorg voor een prijslijst zodat we de goedkoopste van de stad te weten komen, ruil zo vaak als nodig is (begin met een appel) en zorg dat je uiteindelijk een pintje te pakken krijgt, etc. Hartstikke leuk! Je leert elkaar dan heel snel een beetje kennen. Uiteindelijk nog nageborreld in Café Den Turk, lekker aan de warme chocolademelk, dat hadden we wel verdient! Weer een top avond gehad.

Dan wordt het nu toch echt tijd om aan de studie te gaan, tussendoor natuurlijk ook bezig met alles bijhouden, maar de opdrachten stromen binnen, dus dit weekend wordt 'back to reality and start studying'!

• 11 Oktober 2013 - 13:32

Janny:

Klinkt alsof je je draai hebt gevonden

• 11 Oktober 2013 - 15:39

Jantina:

Ja ik denk het wel inderdaad, gaat goed hier!

• 11 Oktober 2013 - 18:20

Tineke:

Hoi Jantina,

Leuk om elke week een verslagje te lezen ,wat je allemaal doet zo'n week.
    Genoeg te doen lijkt mij.
    De ontgroening achter de rug . Nu studeren.
    Succes daar
    Groeten , Tineke

• 11 Oktober 2013 - 21:29

Jeffrey:

gaat allemaal prima zo te horen!

• 14 Oktober 2013 - 11:33

Diana:

Hoi Jantina,
    Zoals je ziet is het gelukt, goed idee net alsof we dan bij jou zijn daar in België. Hoop wel dat je snel goed te been komt want met zoveel leuke dingen, studie en je omgeving verkennen kan het opeens slechter gaan met je goede been. Wees voorzichtig hiermee maar geniet vooral 100% en blijft schrijven ik vindt het geweldig. toi toi toi.

Tags: Doop, matras, GUHO

Jantina

Na een lange sollicitatieprocedure is het dan gelukt: Aangenomen voor de Europese Erasmus Mundus Master Biomedial Engineering! Dat betekend dat ik mijn tweejarige master op twee Universiteiten mag doen in twee verschillende steden! Het avontuur zal begin september 2013 beginnen in Gent en zal ergens in juli 2015 eindigen in Aken!

Actief sinds 20 Sept. 2013